Nyheter på Lyftare.se

Recov- Bipeptider

20 mars, 2017 17:02


Lyftare

Nu har vi en fantastisk nyhet att presentera för den svenska marknaden. Recov bipeptider är den nya generationen av aminosyror och den första produkten som har 20st men framförallt har den en super snabbt upptag.

Vi kan nu presentera en helt ny produkt för den svenska marknaden!

Recov bipeptider, som har fått stort genomslag i världen och som används av Tyska tyngdlyftningslandslaget. Denna produkt har nu landat på den svenska marknaden och finns tillgänglig hos Lyftare.

Recov-bipeptider är ett kraftfullt proteinsubstitut som ger en unik kombination av alla de 20 stycken plasma-aminosyrorna och som absorberas på endast 15-25 minuter. Recov-bipeptider är marknadens enda produkt som består av 100% plasmaprotein (serum albumin)

 

Hur skiljer sig recov-bipeptider mot vassle, kasein, BCAA, glutamin och NO-produkter?

Den största skillnaden är produkternas källa. Då Recov-bipeptider enbart är gjord av plasmaprotein så har den snabb absorption och optimalt utnyttjande av det anabola fönstret samt kortare återhämtningstider.

Detta innebär också att man undviker kontakt med de stora tarmarna. De 20 aminosyrorna som Recov-bipeptider består av har alla olika aminoprofiler vilket gör det till ett komplett proteintillskott.

 

Den nya produktionsprocessen innebär att aminosyrorna L-arginin, L-tryptofan, L-lysin och L-metionin blir biotillgängliga, detta i sin tur innebär att produkten ger dig mer vaskuläritet, bättre sömn, bättre dygnsrytm och förbättrade energinivåer. Detta leder till att du kommer uppleva mindre DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness) än normalt.

Detta gör Recov-Bipeptider till en produkt som har allt. Bättre proteinprofil än vassle, kasein och BCAA. Mer återhämtning än glutamin och vaskuläritet hela dygnet.

Det bästa med produkten är att du känner effekten redan 30 minuter efter intag.

Du kan göra ett test, ta 10 gram och känn vad ett proteintillskott ska ha för effekt på dig.

Köp här

Källa;


Idag om ett år

12 februari, 2017 19:25


Lyftare har fått frågan om att vara med i ett SVT´s program Idag om ett år. Givetvis tackade vi jag till detta utmanande och roliga projekt där Katti som det handlar om skall försöka nå ett mål efter ett år.

I Kattis fall handlar det om att hon varit inblandad i en allvarlig trafikolycka där hon skadade sig ganska allvarligt och skall försöka övervinna dessa hinder för att kvala till SM i tyngdlyftning och detta med hjälp från oss på lyftare. Katti kommer givetvis att skriva om denna resa på sin blogg under hela resan inför slutprogrammet i början på 2018 så kan du inte hålla dig till 2018 så ska du följa denna resa på bloggen.

Länk under bilden

https://kaatti.myshowroom.se/2017/02/06/da-ar-vi-igang/



Lyftare Powercamp

27 maj, 2016 22:30


Lyftare

Den 25- 28 augusti arrangerar vi Träningslägret för dig som vill träna och utveckla dig själv och din kunskapsbank inom området styrka, återhämtning och framförallt de olympiska lyften.
Du kommer att få träna 7 pass på 4 dagar med upplägg från världens största träningsmetodik.

Den 25- 28 augusti arrangerar vi Träningslägret för dig som vill träna och utveckla dig själv och din kunskapsbank inom området styrka, återhämtning och framförallt de olympiska lyften.
Du kommer att få träna 7 pass på 4 dagar med upplägg från världens största träningsmetodik som har fostrat otaliga mästare och medaljörer i sporten olympisk tyngdlyftning. Vi kommer hålla till på CrossFit Atum i Stockholm, en helt ny anläggning med utrustning i toppskick med allt från tyngdlyftningsplattformer, gymmaskiner till CF utrustning.

In och läs mer och boka din plats på länken Powercamp 2016





lyftare tipsar:

Behåll trycket mitt i foten

18 maj, 2016 10:29


1. Behåll trycket mitt i foten genom hela lyftet
2. Fullfölj draget rakt upp
3. Jobba stången mot dig (inte du mot stången) i draget efter knä

Ett bra ryck men du kommer upp på tå förtidigt och skjuter fram höften i slutdraget. Fokusera på att behålla trycket mitt i foten genom hela lyftet, behålla tyngdpunkten nära dig och inte släppa fram den efter knäpassagen. Stången skall mot dig och inte du mot stången. Fullfölj draget som ett hopp rakt upp och var tuff med att bibehålla trycket mitt i foten även i sittet.

Kämpa vidare och LYCKA TILL!

 





lyftare tipsar:

Satsa rakt ner och rakt upp i överstöt

11 maj, 2016 9:30


1. Håll upp blick och bröst i lyftet.
2. Satsa rakt ner och rakt upp i överstötssatsningen
3. Se till att få främre fot framför knät i utfallet

Frivändningen är över lag bra, du kan vara en aning mer aktiv med att hålla upp blicken och bröstet i draget. Du kan även fortsätta draget lite längre, bli helt utstäckt i ben och kropp innan du sätter dig under stången i vändningen.
Det stora är att du faller fram, tappar fram tyngdpunkten och vikten på tårna i din överstötssatsning och får på så sätt trycket och satsningen framåt i stället för uppåt och du blir tvungen att ”jaga” stången och pressa upp vikten.
Jobba med att behålla trycket i hela foten i satsningen och gå rakt ner och rakt upp i satsningen och lås ut armarna med vikten rakt ovanför dig (rakt upp i linje med nacken och uppåt/ bakom huvudet).
Sträva även efter att ha främre foten framför knät i utfallet.
Fortsätt även att jobba med rörligheten i vristerna och din bålstyrka – LYCKA TILL!




Teknik tips

Om Sidan

Den här sidan handlar om tyngdlyftning, Lyftare hjälper dig med tips och tricks. Är ni intresserade av att vi kommer till er och håller en workshop? Skicka ett mail till kontakt@lyftare.se.

Vill du få tips?

Skicka din film till oss eller en YouTube länk. Skriv lite om dig själv och vad du själv känner är dina utmaningar.

Du kan läsa mer om att skicka in en film.
Skicka in den genom att mail oss

Nyhetsbrev

För uppdateringar och kommande workshops och seminarier, skriv upp dig på maillistan nedan.